کود ورمی کمپوست
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

چرا کود ورمی کمپوست

 

کود ورمی کمپوست از دو کلمه ورمی(که از کلمه worm گرفته شده) به معنای کرم، و کمپوست به معنای کود آلی تشکیل شده و به کودی گفته می شود که از فعالیت های کرم های خاکی حاصل شده باشد. در طبیعت چیزی حدود ۲۷۰۰ نوع از این کرم های خاکی موجود است که با مصرف مواد معدنی موجود در خاک و دفع این مواد، کودی را تولید می کنند که متشکل از مواد مفید و مغذی برای رشد گیاهان می باشد. فسفر، نیتروژن و پتاسیم از جمله موادی هستند که برای رشد مناسب گیاه ضروری است که این سه ماده به وفور در کود ورمي کمپوست یافت می شود. همچنین به دلیل جابه جایی دائم کرم ها در خاک، سوراخ هایی در کود ورمي کمپوست پدید می آید که عمل اکسیژن رسانی را به خاک و در نتیجه ریشه گیاه، آسان می کند. در ضمن استفاده از این کود باعث رشد بهتر و قد کشیدن گیاه می شود.

موارد کاربرد کود ورمی کمپوست

 

کود ورمی کمپوست همانند کود کمپوست، موارد کاربرد زیادی را دارا می باشد. بطوریکه می توان از آن در باغ ها، زمین های زراعی و همچنین برای پرورش گیاهان گلخانه ای استفاده کرد. از کاربردهای دیگر کود ورمي کمپوستمی توان به استفاده در پرورش گیاهان آپارتمانی، گل های آپارتمانی، گیاهان خانگی و ... اشاره کرد. گفتنی است که کود ورمي کمپوست در حال حاضر به دو صورت خانگی و انبوه تولید می شود و به دلیل کارایی بالا، فروش این محصول رو به افزایش است.

کود ورمی کمپوست

 

مزایای استفاده از کود ورمی کمپوست

 

• هزینه پایین کود ورمی کمپوست
• ذخیره و آزادسازی منظم و تدریجی مواد مورد نیاز گیاه
• مناسب برای دوران خشکسالی
• مصرف آب کمتر به دلیل ذخیره آب توسط کود ورمی کمپوست
• قدرت جذب بالای مواد معدنی موجود در خاک
• کاهش آلودگی های زیستی
• قابل استفاده در زمین های شور و نابارور

 
 

خرید کود ورمی کمپوست

کود ورمی کمپوست نمونه ای از کود های ارگانیک یا همان طبیعی می باشد. که به دلیل استفاده از مواد آلی و غیر شیمیایی در ساختار این کود امروزه افراد زیادی تمایل به استفاده از این نوع کود جهت تغذیه گیاهان خود دارند. این کود نسبت به دیگر کودها دارای مزایای زیادی می باشد، از جمله می توان به مواردی همچون استفاده نکردن از هیچ گونه ماده شیمیایی در ترکیب این نوع کود و هم چنین مقاومت زیاد در برابر آب شوئی را نام برد. کود ورمی کمپوست دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و سرشار از عناصر غذایی مفید برای گیاهان و اثرات دراز مدت حتی در شرایط بد آب و هوایی می باشد که تمام این موارد از جمله مزایای این کود محسوب می شود. اما برای بدست آوردن نتایج گفته شده باید در خرید کود ورمی کمپوست دقت نمود و برای تهیه این کود باید از شرکت های معتبر و صاحب نام در این زمینه اقدام کرد تا کود اصل و با کیفیت را بتوان تهیه نمود. کود ورمی کمپوست تولیدی شرکت ما می تواند تمام نیازهای شما به کود و مواد تغذیه ای را جهت گیاهان پاسخ دهد. خرید کود ورمی کمپوست با توجه به نوع گیاه و با مشاوره از کارشناسان ما و با هر تناژ مورد نیاز می تواند صورت گیرد.

منبع: کود ورمی کمپوست

 

کود  کود گیاهان  کود گیاهان آپارتمانی  کود گلهای آپارتمانی کود گیاهان خانگی

کود گیاهان زینتی  کود کاکتوس  انواع کود  کود گلدان  کود باغچه

کود کمپوست  کود زیستی  کود ارگانیک  کود آهن  کود آهن برای گیاهان

کود بیولوژیک  کود آهن بیولوژیک کود اورگانیک  کود هیومیک اسید

کود پسته  کود برای پسته  کود برای درخت پسته  

کود مخصوص پسته




:: برچسب‌ها: کود ورمی کمپوست , خرید کود ورمی کمپوست , کود ورمی , ورمی کمپوست , کود کمپوست ,
:: بازدید از این مطلب : 528
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: